2013. október 8., kedd

aLogCat, egy naplómegjelenítő, ami nem jeleníti meg a naplót

Érdekes problémába futottam bele pár hónapja, de akkor nem volt időm rá, hogy megoldást keressek, úgyhogy megkerültem. Kerestem egy másik alkalmazást, ami a céljaimnak megfelel.

Még anno a  CM7 idejében használtam ezt a logviewer-t és jó volt. Most ismét szükségem lett volna rá de nem működött. Indítás után kiírta, hogy logok olvasása, várjak, de nem történt semmi. A play-en azt írta, hogy kompatibilis az android 4.0+ verziókkal.
Amúgy baromi egyszerű a megoldás: root jogot kéne kérnie, de nem teszi. Hát adjunk neki (meg a fejlesztőnek is, mert megérdemli :)

Ennek metódusa a következő:
su (ez kell, hogy root parancsokat hajthassunk végre)
pm grant <pkg> android.permission.READ_LOGS (grant -> garantáljuk)
pm revoke <pkg> android.permission.READ_LOGS (revoke -> megvonjuk)
Terminált kellene nyitni hozzá

Így a parancsok:
su
pm grant org.jtb.alogcat android.permission.READ_LOGS
vagy
pm grant org.jtb.alogcat.donate android.permission.READ_LOGS (támogatói változat esetén)

Ezután már minden gond nélkül be tudja olvasni a naplókat. Részletesebben nem néztem utána, hol vannak tárolva a log-fájlok, de valószínűleg a /data alatt. Majd egyszer. Talán.

org.jtb.alogcat a csomagnév, ami az aLogcat-hez tartozik.

Amúgy a program mára idejétmúlttá vált és már sokkal okosabbak vannak a célra, de a 'pm grant' más esetekben is hasznos lehet (vagy méginkább a revoke :)

aLogcat (erről volt szó)
CatLog (ezzel helyettesítettem és marad is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése